Autodezvoltare

5 obiceiuri micute pentru schimbari mari

Afla de aici 5 obiceiuri sanatoase pentru a avea mai multa energie, a fi motivat, a-ti creste optimismul si a te bucura mai mult de viata.

Te intorci acasa lipsit de energie? Simti ca nu stii incotro se duce viata ta si inca nu ai gasit motivatia?

Ai aici cinci obiceiuri simple care o sa-ti schimbe viata dramatic in mai bine.

Desi ai crede ca pentru a te schimba, ai nevoie de modificari mari in viata, lucrurile micute pe care le putem face in fiecare zi sunt cele care fac diferenta.

Deci, ce poti face?

 

1. Casa, cuibusorul tau drag

Locul in care stai are foarte multe efecte asupra starii tale de spirit.

Prea multe obiecte adunate, pe care nici nu le folosesti iti incarca atat casa cat si mintea, nedandu-ti voie sa te concentrezi pe lucrurile importante.

Dezordinea si mizeria, pe langa faptul ca pot contribuii la starea proasta a sanatatii tale, au efecte asupra cum te simti.

Daca vrei ca acasa sa te simti bine, invata sa creezi locul care-ti da energie, nu care iti fura energia.

Scapa de lucrurile pe care nu le folosesti, aeriseste casa, pastreaza curatenia, reamenajeaza astfel incat sa-ti faca viata mai usoara, pune fiecare lucru la locul sau dupa ce-l folosesti si o sa vezi efectele chiar din prima zi.

Daca vrei sa aflii mai multe despre cum sa-ti creezi acasa o oaza de energie iti recomand cartile Magia Ordinii si Arta Simplitatii. O sa gasesti in carti tehnici de a renunta la obiectele care nu-ti aduc fericire, cum sa-ti simplifici locuinta pentru a avea mai mult timp si spatiu, cum sa scapi de presiunea pe care o punea locuinta pe capacitatea ta de a te relaxa si concentra etc.

 

2. Gradina ta, „insula ta”

Nu prea aud pe ceilalti vorbind despre legatura noasta cu natura. De cand a venit boom-ul cu tehnologia stam inchisi mult intre patru pereti, inconjurati de tot ceea ce demonstreaza evolutia noastra. Dar, fie ca ne dam seama sau nu, o parte din noi mereu o sa aiba nevoie de natura. De la vitamina D pe care o luam stand sub lumina Soarelui si contribuie la nivelul de optimism, aerul curat de care are atat de multa nevoie creierul, pana la dorinta noastra de a crea si ingiji ceva, o gradina este ceea ce iti poate oferi ocazia de a fi mai in contact cu ce se intampla in jurul tau.

Am trait la tara marea majoritate a copilariei si poate nu am realizat atunci ce impact puternic l-a avut asupra mea. Insa privind inapoi, am realizat ca am fost racita de maxim trei ori in toata copilaria, ca am invatat sa am rabdare si sa perseverez in ceea ce mi-am propus, ca am invatat sa fiu atenta la ce se intampla in jurul meu si sa inteleg de ce se intampla anumite lucruri.

O gradina este un loc de detasare de problemele cotidiene, un loc in care poti sa iti cunosti familia mai bine, un loc in care poti gasi solutii la framantari de saptamani, un loc in care sa iti bucuri privirea cu frumuseti realizate de tine.

O gradina este locul in care esti mai aproape de tine si cei dragi tie, este insula ta de evadare din aglomeratia cotidiana.

Iti recomand si tie sa te reconectezi cu natura, sa-ti creezi propriul tau paradis in care te poti retrage la sfarsitul zilei si sa-ti reincarci bateriile. Iar pentru a incepe poti gasi pe Mobi Garden produse de gradinarit ca ghivece, casute pentru gradina, sezlonguri, masute si alte produse.

 

3. Corpul tau, templul tau

Dupa cum am aflat mai sus legatura cu natura o sa te ajute sa fi mai constient de ce se intampla in jurul tau. In acelasi timp asta o sa te ajute sa te asculti mai bine si pe tine, ce iti doresti cu adevarat, ce anume iubesti si ce urasti etc.

Cand spun „corpul tau, templul tau” ma refer la faptul ca ceea ce oferi propriului corp o sa-ti inapoieze inzecit.

Daca tu nu ii oferi destul timp pentru a se odihni, nu ii dai mancarea de care are nevoie, nu il antrenezi pentru a se intarii, nu te tratezi din timp ci astepti pana in ultima clipa pentru a merge la doctor, corpul tau nu o sa lupte pentru tine.

Invata si exerseaza meditatia, dormi cat sa-i dai voie corpului sa se recupereze (8 ore), creeaza-ti o dieta sanatoasa nu de exces sau fortare a sistemului digestiv. Fa sport pentru a-ti antrena inima. Du-te la medic din timp si nu te trata dupa ureche.

Pentru a afla mai multe despre ce poti adauga in dieta sanatoasa iti recomand si Ce sa mananc pentru o viata sanatoasa. Unde vei afla succint despre ce reguli trebuie sa respecti atunci cand mananci, ce sunt proteinele, grasimile si carbohidrantii si produse alimentare recomandate pentru o dieta sanatoasa.

 

4. Deschide-ti mintea si lumea

Aceasta recomandare ar fi fost mai grea fara pasii de mai sus, pentru ca mintea are nevoie mai intai de un ambient care sa-i creeze acea stare de deschidere.

Oricine se sperie de o schimbare, mai ales de cea de schimbare a felului de a vedea lucrurile. Nu e de mirare ca majoritatea raman cu aceleasi probleme la care se reintorc mereu si mereu. Dar sa-ti deschizi mintea este mai usor decat iti poti inchipuii.

Cand citim o carte, cand ascultam o muzica, cand vedem un film, cand interactionam cu ceilalti incepem sa privim din perspectiva noastra, dar cand vine vorba de cum o sa fim noi pe viitor suntem influentati de cum ne schimba aceste lucruri felul nostru de a fi.

Nu e nimic rau in a te schimba. De fapt, cei nefericiti sunt cei care nu se schimba si repeta aceleasi greseli. Cei care sunt deschisi, invata din greseli si se bucura de reusitele aduse de faptul ca au invatat lectia.

Deci incepe sa inveti cate un lucru nou in fiecare zi, citeste o carte interesanta, asculta un podcast, uita-te la un film care iti stimuleaza mintea, joaca-te ceva care sa te faca sa gasesti solutii creative.

Iti recomand jocul Tricky, care o sa te ajute sa-ti antrenezi mintea si sa privesti o problema din alta perspectiva. De asemenea, jocul este bun si daca vrei sa ai o activitate alaturi de prietenii sau familia ta.

 

5. Alege oameni de calitate pentru o viata de calitate

La prima vedere acest sfat poate sa-ti para cel mai dur si rautacios, dar oamenii de langa tine au un impact foarte mare asupra stimei de sine, gradul de fericire si multumire in viata, cum ne petrecem timpul liber si cum ne definim noi insine in societate.

Sigur, nu vrem sa fim considerati oameni rautaciosi, ca-i respingem pe ceilalti doar pentru ca nu sunt asa cum ne dorim. Dar alternativa e sa ramanem langa ei nefericiti toata viata.

Trebuie sa schimbam perspectiva de a vedea lucrurile. Ceea ce facem e sa respingem comportamentul care ne provoaca starea negativa, nu oamenii.

Avem nevoie de oameni care ne apreciaza si ne sustin in realizarile noastre, nu oameni care ne jignesc si ne demoralizeaza. Avem nevoie de oameni care vor sa-si imbunatateasca viata, nu care se plang si nu cauta solutii. Avem nevoie de oameni care scot la iveala tot ce e mai bun in noi, nu tot ce e mai rau.

Iti recomand filmul It’s a wonderful life, care o sa te ajute sa intelegi cat de puternic poate sa fie impactul omului. O sa aflii de asemenea ca cea mai mare bucurie sau nefericire in viata o primesti din interactiunea cu ceilalti, de ceea ce oferi celorlalti si ceea ce primesti.

Deci, pentru a avea o viata mai buna fa-ti obiceiurile de a-ti:

  • simplifica locuinta pentru a-ti face mai usoara viata acasa
  • creaza gradina de vis pentru a fi mai in contact cu cei dragi si propriile tale trairi
  • ajuta-ti corpul sa faca fata efortului oferindu-i alimente sanatoase si stil de viata sanatos
  • ajuta-ti mintea sa se dezvolte pentru a nu ramane blocat in probleme
  • si inconjoara-te de oameni care te motiveza sa fi cea mai buna versiune a ta

Sper ca ti-au fost utile recomandarile mele si ma bucur sa te ajut macar un pic in a-ti crea o viata mai buna.

Acestea au fost cele cinci obiceiuri micute pentru schimbari mari, pana data viitoare iti recomand sa pui in practica ceea ce ai invatat.

Sursa foto: Freepik

Lasa un comentariu.