Prietenul meu Virtual
Multitasking cum sa realizezi acest lucru

Multitasking. Secretul timpului in plus.

Multitasking ce inseamna si cum poti ajunge sa realizezi aceasta performanta. Doresti sa ai mai mult timp pentru a face ce-ti place? In acest articol gasesti toate sfaturile de care ai nevoie pentru a face aceasta schimbare.

 

O zi are 24 de ore si totusi unii reusesc sa faca mai multe si altii mai putine.

De ce oare?

Nu avem cu totii acelasi timp?

Avem, dar unii stiu sa-si organizeze timpul, iar altii nu. Sau mai precis spus, unii isi dau seama ce isi doresc de la viata si lucreaza pentru asta. Iar altii prefera sa se planga si sa nu faca nimic.

O persoana care nu isi propune nici un obiectiv pentru ziua ce urmeaza este predispus sa faca lucruri care nu contribuie la a avea un viitor mai bun. Si astfel se trezesc ca a stat prea mult in fata televizorului, calculatorului, ca a dormit prea mult, ca a facut curat in loc sa invete. A evitat sa faca lucrurile cu adevarat importante gandindu-se sa se rasplateasca inainte de a trece la treaba.

In inconstient omul isi doreste pentru el sa-si atinga adevaratul potential.

Sentimentul ca nu are destul timp este de fapt sentimentul ca nu a facut destule pentru el insusi, ca e capabil de mult mai mult si nu a luptat pentru el.

Toate scuzele pe care le utilizam formeaza un obicei in viata noastra.

Stim ca ar trebuii sa facem ceva, evitam sa lucram pentru obiectivele noastre, ne simtim vinovati si spunem ca nu suntem capabili de a face acele lucruri. Apoi repetam situatia exact ca in povestea cu Micul print. Intamplarea in care acesta il intalneste pe betivul ce repeta acelasi comportament.

Am pregatit aici cateva TABELE GRATUITE DE ORGANIZARE,  ce te v-or ajuta in multitasking si pe care sa le descarca si utiliza.

Ele te v-or ajuta sa-ti dai seama in ce sectoare pierzi cel mai mult timp, te v-or ajuta sa-ti stabilesti obiective si programul zilnic.

Toate acestea te v-or ajuta sa realizezi mai clar ce vrei si ce lucruri ai de facut.

Iti vei contoriza toate lucrurile pe care le faci pentru tine, ceea ce te v-a ajuta sa te apreciezi mai mult si sa-ti dai seama ca nu ai pierdut timp ci ai castigat.

 

 

Tot pentru tine am pregatit o lista cu ce poti face pentru a face fata la multitasking (boala secolului nostru):

  • Afla ce iti doresti cu adevarat de la viata.

Iar in functie de acest lucru stabileste-ti obiectivele si prioritatile (daca vrei o cariera – concentreaza-te pe dezvoltarea ta in acest plan, daca vrei sa fi un parinte perfect – invata mai multe despre acest lucru si comunica cu copii tai). Cu cat iti faci in minte mai clara imaginea ta in rolurile pe care le desfasori in viata cu atat o sa-ti fie mai usor sa-ti dai seama ce ai de facut.

  • Obiectivele tale

Pastreaza in minte atunci cand iei decizii care sunt obiectivele tale si cum doresti sa fi ca persoana.

  • Fa o lista TO DO a zilei

Pentru a sti ce ai de facut si in acelasi timp te motivezi ca ai facut ceva in ziua respectiva. Organizeaza timpul acordat pentru a suna clientii, pentru a verifica e-mail-ul, cand faci curat sau alte activitati zilnice.

  • Elimina timpii morti

De exemplu in timp ce mergi spre locul de munca poti asculta o carte audio. Daca nu conduci poti sa-ti verifici e-mail-ul, sau poti lua „micul dejun in fuga” (un fruct, o briosa, o cafea etc.).

  • Creaza-ti conditii decente de lucru la munca si acasa

Caldura, elimina zgomotul, pastreaza un spatiu din casa doar pentru activitatile tale cele mai importante – biroul tau, masa de lucru etc.

  • Foloseste-te de tehnologie

Calculatorul, produse care-ti fac treaba mai rapid etc.

  • Invata sa spui „NU” atunci cand trebuie

Daca te supra aglomerezi si alte lucruri sunt mult mai importante invata sa amani deadline-ul sau refuza task-ul.

  • Creaza-ti o procedura

Daca sunt lucruri repetitive pe care le faci stabileste care este ordinea lucrurilor pe care le ai de facut pentru a nu uita ceva.

De exemplu, in cazul meu stiu ca un articol e format din titlu introducere, cuprins si incheiere. Stiu ca titlul trebuie sa fie captivant iar introducerea trebuie sa zica un pic despre ceea ce urmeaza sa descopere cititorul.

Stiu ca un cuprins trebuie organizat pentru a fi usor de parcurs. Stiu ca ideile esentiale sunt boldate si punctate si ca am nevoie sa folosesc  imagini ce completeaza textul. Doresc sa ofer si ceva in plus cititorului fata de ceea ce se asteapta. Iar in final ii cer feedback sau sa dea like.

  • Utilizeaza scurtaturi

Sau gaseste solutii cum sa faci mai rapid un lucru.

  • In conversatiile telefonice

Fii scurt si la obiect, cere explicatii cand nu intelegi. Stabileste timpul cand te pot suna clientii,  preferabil doar in timpul programului de munca.

  • Nu neglija sanatatea

Daca nu ai grija de tine o sa pierzi mult mai mult timp sa te recuperezi dintr-o boala, oboseala sau stres. Aminteste-ti ca, corpul tau este aliatul tau, cel care te ajuta sa realizezi toate aceste lucruri minunate.

  • Ofera-ti timp

Pentru a te bucura de reusite si sa te rasfeti dupa un lung efort este un lucru ce merita sa-ti oferi.

  • Tine in agenda telefonica si adresa de e-mail a persoanei sau alte date ce te intereseaza

  • Foloseste aplicatiile de organizare

Cum ar fi google calendar, google drive etc.

  • Stabileste meniul pentru toata saptamana si pastreaza evidenta a ceea ce ai in frigider.

Eu pentru a ma organiza mai usor utilizez o aplicatie pe telefon Google keep.

Si cu ajutorul ei am 2 liste una in care am ce alimente de baza am acasa si pe care le debifez cand nu le mai am sau adaug cand le cumpar si una cu denumiri de retete. Iar in functie de ce alimente de baza am acasa, stabilesc ce o sa fac de mancare pe ziua respectiva. E mai usor decat sa notez in carnetel, unde la taierea lucrurilor pe care nu le mai am sa nu mai stiu ce am.

  • Stabileste o zi pentru reparatii sau cheama un profesionist.

Stiu ca la noi romanii este o vorba „romanul se pricepe la toate”, dar cand nu te pricepi, decat sa te chinui si sa pierzi timp, sa te stresezi si sa pui in pericol viata familiei tale, mai bine cheama un profesionist. Banii pe care ii dai iti economisesc tie timpul si scapi de griji.

  • Curatenia

Pastreaza ordinea prin mici obiceiuri. Pune la locul lor ce obiecte ai folosit. Spala farfuria dupa ce ai mancat. Du hainele murdare la cosul cu haine. Arunca recipientele alimentelor folosite. O data pe saptamana fa curatenie generala (cu matura, mopul, praful etc.)

  • Foloseste-te de oamenii din jurul tau

Daca ai familie numeroasa arata persoanei cum sa faca un lucru si deleaga-i acea atributiune. Sau angajeaza un profesionist, daca consideri ca acea activitate este o pierdere de timp.

 

Fiecare dintre noi traieste intr-o iluzie a timpului. Cu cat credem ca avem mai putin timp cu atat este mai adevarat ceea ce credem.

 

Asa ca alege sa gandesti ca ai atata timp cat este necesar si lucreaza ca timpul pe care-l „pierzi” lucrand, sa nu fie in zadar.

Daca ti-a placut articolul nu uita sa dai share. Multumesc. O zi buna in continuare.

1 comment